Pozycjonowanie Magento – jak optymalizować sklepy internetowe?

Zdobywanie klientów w sieci to podstawowy element strategii marketingowej  każdego współczesnego przedsiębiorcy. Jest to przyczyna stale rosnącej popularności pozycjonowania sklepów internetowych. Wysoka pozycja w Google to bowiem szansa na osiągnięcie doskonałych wyników sprzedażowych. Istotne jest również wykorzystanie odpowiednich programów do zarządzania witrynami e–commerce. Pozycjonowanie a Magento – sprawdź, jaka jest zależność między tymi narzędziami! 

Czym jest Magento?

Magento to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią. Program umożliwia tworzenie i prowadzenie sklepów internetowych w każdej branży i doskonale sprawdza się podczas ich optymalizacji. Mnogość funkcji i motywów dodatkowo urozmaicają ten model, dzięki czemu jest on coraz częściej wykorzystywany przez przedsiębiorców z całego świata.

Jak optymalizować sklepy na Magento?

W skład pozycjonowania sklepów internetowych wchodzi wiele zaawansowanych technik, których umiejętne wykorzystanie zagwarantować może wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania i napływ nowych klientów. Oto kilka skutecznych metod, które warto wdrożyć do każdej strategii marketingowej:

  • Techniczna optymalizacja witryny – pierwszym krokiem każdej strategii SEO powinna być likwidacja ewentualnych technicznych błędów w witrynie. Powolny czas ładowania, nieprzyjazne adresy URL, złe metadane czy nieczytelna treść to tylko kilka z elementów, na które warto zwrócić szczególną uwagę;
  • Słowa kluczowe – dzięki wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych możliwe jest dotarcie do klientów rzeczywiście zainteresowanych daną ofertą. Popularne frazy to ponadto najlepszy sposób na osiągnięcie wysokiej pozycji w SERP;
  • Przyjazność dla urządzeń mobilnych – dostosowanie struktury sklepu  do ekranów różnej wielkości to priorytet każdego internetowego sprzedawcy. Jako że większość współczesnych użytkowników korzysta z internetu z poziomu smartfonów, ważne jest, aby umożliwić im łatwy dostęp do wszystkich funkcji witryny;
  • Linki zwrotne – pozycjonowanie Magento przyniesie najlepsze efekty, jeśli sklep internetowy będzie odpowiednio zareklamowany. Doskonałym sposobem na zdobycie popularności i zaufania klientów jest budowanie sieci linków zwrotnych z wartościowych stron.

Skuteczne pozycjonowanie Magento – liczy się konsekwencja!

Warto podkreślić, że raz przeprowadzona optymalizacja nie będzie stale przynosić pożądanych efektów. Aby nie spaść w rankingu Google, trzeba nieustannie przeprowadzać dokładne badania, wprowadzać nowe strategie i optymalizować zawartość witryny. Dzięki konsekwentnym działaniom można bowiem osiągnąć sukces!