Nie ma wątpliwości, że każda marka bądź firma chciałaby zdobyć zasięg globalny. Jednak często umyka nam to, co znajduje się w zasięgu ręki. Jeśli prowadzisz biznes we Włocławku, również możesz skorzystać z możliwości optymalizacji, dzięki czemu zyskasz stałych klientów. Wpisz się w tkankę miejską i zacznij pozycjonowanie stron internetowych Wloclawek.
Dlaczego warto wykorzystać potencjał lokalnego SEO – liczby na dobry początek
Włocławek posiada ponad 100 tysięcy mieszkańców. Jest to ogromna liczba potencjalnych klientów, ale i konkurencji. W mniejszej miejscowości klienci korzystają ze znanych sobie już miejsc i trudno jest ich przekonać do zmiany.
Stworzenie strony internetowej i jej optymalizacja pozwoli na wyróżnienie się na tle innych firm. Czy wiesz, że około 46% wyszukiwań z całej sieci internetowej dotyczy lokalnych firm i sklepów? Co więcej, blisko połowa klientów wybiera się do sklepu w ciągu jednego dnia od wyszukania. Dodatkowo 78% lokalnych zapytań prowadzi do zakupów offline.
Lokalne pozycjonowanie stron internetowych Wloclawek jest więc idealną strategią dla miejsc oferujących usługi gastronomiczne, rozrywkowe, kulturalne, medyczne oraz usługowe (m.in.: fryzjerzy, piekarnie, księgarnie, kwiaciarnie).
Opos i Gołąb – dlaczego warto znać te dwa algorytmy?
Lokalne strategie optymalizacji funkcjonują dokładnie na tych samych zasadach co standardowe techniki ogólnoświatowe. Różnie je przede wszystkim grupa docelowa – jej potrzeby, zainteresowania, intencje związane z miejscem zamieszkania.
Algorytm Gołąb pozwala na wyszukiwanie związane z geolokalizacją, dzięki niemu, wpisując do wyszukiwarki hasło „restauracja włoska”, nie lądujemy we Włoszech. Pozwala on na ścisłe dopasowania pod kątem dzielnicy, a nawet ulicy! Drugim algorytmem jest wprowadzony kilka lat później Opos. Skupia się on na dopasowaniu słów kluczowych do danego miasta. Wpisując frazę „kwiaciarnia”, dostajemy listę najbliższych naszej lokalizacji miejsc we Włocławku.
Konkludując
Przede wszystkim określ swoją grupę klientów. Postaraj się odpowiedzieć na pytania związane z płcią, wiekiem, wykształceniem, pracą czy zainteresowaniami. Ułatwi Ci to optymalizację pod kątem słów kluczowych i treści.
Po drugie, postaw na user experience na stronie. Musi być ona intuicyjna i czytelna, ale również atrakcyjna wizualnie. Jeśli masz bogatą ofertę, wyeksponuj ją za pomocą kategorii i opisów użytkowych.
Po trzecie, nie zapomnij o stworzeniu wirtualnej wizytówki. Doskonałym narzędziem jest Google My Business, które z łatwością możesz połączyć z mapami Google, aby przenieść optymalizację do świata rzeczywistego.
Pozycjonowanie stron internetowych Wloclawek jest świetnym rozwiązaniem na dobry początek. Zyskaj sympatię mieszkańców, którzy z biegiem czasu będą Twoimi lojalnymi klientami. Z taką podstawą możesz rozwijać swój biznes krajowo, a następnie międzynarodowo.